czwartek, 5 czerwca 2014

NIEPRZYPADKOWE SPOTKANIE ZE SZTUKĄ

Właśnie mamy mój ulubiony pierwszy tydzień miesiąca, tym razem czerwca! Czemu ulubiony? Bo, jak już kilkakrotnie wspominałam, do wielu miejsc w San Francisco wstęp jest bezpłatny! Tym razem postanowiłam wybrać się wraz z koleżanką do muzeum sztuki de Young. Od czasu do czasu trzeba poobcować troszeczkę z kulturą wyższą! De Young, którego nazwa pochodzi od fundatora - dziennikarza z San Francsco M.H de Younga, mieści się w Golden Gate Parku na przeciwko California Academy of Science. Jest największym muzeum sztuki w SF oaz jednym z większych w całej Kalifornii. W muzeum można oglądać sztukę amerykańską, międzynarodową sztukę współczesną oraz różnorakie tkaniny, stroje, maski. Eksponaty pochodzą z Ameryki Północnej i Południowej, a także z Afryki.

fot. źródła własne

fot. źródła własne

Muszę przyznać się szczerze, że... koneserem sztuki niestety nie jestem. Sztuka nie jest dziedziną, w której czuję się jak ryba w wodzie. Co prawda, potrafię docenić piękno niektórych dzieł: obrazów czy rzeźb. Ale są też takie, na które patrzę i nie widzę w nich kompletnie nic ciekawego czy cudownego. Chyba jestem ignorantką, :p. Co więcej, czasem wydaje mi się nawet, że sama bym dany obraz lepiej namalowała hahaha! Może nie powinnam przyznawać się do tego głośno, ale już za późno! Słowo się rzekło :-D

fot. źródła własne

fot. źródła własne

Najbardziej podekscytowana jednak byłam, gdy zobaczyłam obrazy tak znanych twórców jak Pablo Picasso czy Salvador Dali, którego to twórczość zresztą bardzo mi sie podoba. Pierwszy raz w życiu, na własne oczy miałam okazję zobaczyć obrazy tak znanych twórców i bardzo się z tego powodu cieszę.

autor Salvador Dali, fot. źródła własne

autor Pablo Picasso, fot. źródła własne

A wracając do codzienności... już za 11 dni rozpoczynam wakacje! Już za 11 dni minie dokładnie rok, od dnia w którym formalnie zostałam Au Pair in America, od dnia w którym rozpoczęłam swój american dream. Był to jednen z lepszych, jesli nie najlepszy rok w moim życiu! Przede wszystkim był to rok pełen wrażeń, rok, który minął strasznie szybko, rok który przyniósł zmiany o 180 stopni. Był to piękny, niezapomniany rok! Cieszę się, że przedłużyłam swój pobyt o kolejny! Jestem bardzo ciekawa, co się w nim ciekawego wydarzy! Jakie zmiany przyniesie, co nowego zobaczę, kogo nowego poznam! Już nie mogę się doczekać! ;-)

3 komentarze:

  1. mam kilka pytan do ciebie odnosnie programu au pair. Bardzo chcialabaym sie dowiedziec jak to jest na prawde. gdzie moge sie z toba skontaktowac?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko, o czym piszę na swoim blogu dzieje się naprawdę ;-)

    jeśli masz jakieś pytania, mój adres mailowy: blogaupair@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. super! :) i życzę Ci aby ten następny rok był tak samo fajny, a nawet jeszcze lepszy niż ten :D

    OdpowiedzUsuń