wtorek, 15 października 2013

KALIFORNIJSKI ŚWIAT WINNIC

Wszyscy na niego czekamy, wypatrujemy z utęsknieniem. W niedzielę dopada nas przygnębienie, że dobiega końca, a już w poniedziałek zaczynamy odliczanie do następnego. Weekend – bo o nim mowa, jest najprzyjemniejszą częścią tygodnia większości z nas, a na pewno mojego! To właśnie w weekendy każda au pair in America skupia się na eksplorowaniu miejscowości, w której mieszka, oraz jej najbliższej okolicy. I mimo, że nie odkryłam jeszcze wszystkich wspaniałości San Francisco i nie zajrzałam w jego wszystkie zakamarki, tym razem, za namową koleżanek, postanowiłam wybrać się z nimi na wycieczkę do słynnej kalifornijskiej krainy winnic – Napa Valley.

fot. źródła własne

Mieszkańcy San Francisco są szczęściarzami bo dojazd do Doliny Napa zajmuje tylko godzinę. Jest to godzina spędzona na podziwianiu przepięknych krajobrazów roztaczających się z każdej strony. Atrakcje zaczynają się już podczas wyjazdu z San Francisco. Miałyśmy to szczęście, że nad miastem nie było w sobotę mgły, która bardzo często się nad nim roztacza powodując, że piękne widoki po prostu znikają, a wśród nich: Alcatraz, górzyste krajobrazy czy słynny Golden Gate Bridge, który tym razem pozwolił nam opuścić SF. Następnie obrałyśmy drogę w kierunku małej, przepięknej miejscowości turystycznej –Sausalito. A to wszystko po to, aby nasza weekendowa wycieczka odbywała się na najdogodniejszej i najciekawszej, obfitującej w przepiękne widoki trasie prowadzącej do kalifornijskiego świata win!

fot. źródła własne

fot. źródła własne

Przyznam szczerze, że była to moja pierwsza wycieczka do winnic i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Ogromne pola winorośli podczas słonecznego dnia wyglądają przepięknie! W Napa Valley znajduje się mnóstwo winiarni, ale my miałyśmy okazję zwiedzić tylko trzy. W jednej z nich opowiedziano nam jak przebiega proces powstawania wina, a także oprowadzono po miejscach, gdzie dochodzi do jego produkcji. Ale dla wytrawnych smakoszy wina najprzyjemniejszą częścią była oczywiście jego degustacja ;)!

fot. źródła własne

fot. źródła własne

Jednodniowa wycieczka okazała się strzałem w dziesiątkę! Pozwoliła nam oderwać się od codziennego życia w mieście i zrelaksować poza jego granicami podziwiając urocze krajobrazy kalifornijskiej krainy win!



2 komentarze: